Πέμπτη 25 Απριλίου 2019



Σχολική Ετοιμότητα Νηπίων - Προετοιμασία για το Δημοτικό

Το κέντρο μας «Ψυχολογία, Λόγος & Ευεξία», οργανώνει τόσο ατομικές όσο και ομαδικές συνεδρίες, με σκοπό της προετοιμασία των νηπίων για την μετάβασή τους, στο Δημοτικό Σχολείο.     

Το παιδί που μεταβαίνει από το νηπιαγωγείο στο δημοτικό πρέπει να: 

·                     Αρθρώνει όλους τους ήχους (π.χ.: δεν λέει «χιώμα» αντί για «σώμα» ή «πήλα» αντί για «πήρα»).
·                     Είναι σε θέση να μάθει να γράφει το γράμμα που αντιστοιχεί στον ήχο (π.χ.: το γράμμα άλφα αντιστοιχεί στην «φωνούλα» /α/).
·                     Αφηγείται μια απλή μικρή ιστορία (π.χ.: πως πέρασε την μέρα του).
·                     Ανταποκρίνεται σε σύνθετες εντολές (π.χ.: σχεδίασε ένα μεγάλο μήλο πάνω στο κόκκινο τραπέζι).
·                     Μπορεί να βρει λέξεις που αρχίζουν από έναν ήχο (π.χ.: βρες λέξεις που αρχίζουν από την φωνούλα /α/, όπως λέμε αμάξι). 
·                     Μπορεί να κάνει ακουστικά παιχνίδια με τη δομή της λέξης (π.χ.: έχω τη λέξη μαχαίρι, βγάζω /μα/, ποια νέα λέξη βγαίνει;).
·                     Ξεχωρίζει το δεξί με το αριστερό.
·                     Γνωρίζει τοπικές έννοιες όπως: πάνω, κάτω, απέναντι, ανάμεσα.
·                     Γνωρίζει ποσοτικές έννοιες όπως: γεμάτο, άδειο, περισσότερο, καθόλου, ολόκληρο.
·                     Έχει καλή ακουστική και οπτική μνήμη.
·                     Πιάνει «σωστά» το μολύβι. Αν όχι, η λαβή που χρησιμοποιεί, να είναι λειτουργική, δηλαδή να βοηθάει στο γράψιμο.
·                     Έχει καλή συγκέντρωση (π.χ.: όταν του ανατίθεται μια δραστηριότητα της ηλικίας του, την ολοκληρώνει).
·                     Ακολουθεί όρια και κανόνες.
·                     Παίζει με παιδιά της ηλικίας του.
·                     Συμμετέχει σε ομαδικές δραστηριότητες και εργασίες.
·                     Το παιχνίδι του είναι ομαδικό, ακολουθεί κανόνες, μοιράζεται.
·                     Μπορεί να μετρήσει 10 αντικείμενα στο χώρο.
·                     Ζωγραφίζει ολοκληρωμένα, με «κλειστά» σχήματα και χρώματα.
·                     Χρησιμοποιεί το ψαλίδι.


Στόχος, λοιπόν, του προγράμματός μας, είναι να ενισχυθούν οι παραπάνω δεξιότητες των παιδιών, δημιουργώντας ένα προσομοιωτικό περιβάλλον σχολείου, ώστε να μεταβούν στο δημοτικό έτοιμα και χαρούμενα.  
Υπεύθυνη προγράμματος
Μπαμπανικολού Μελίνα - Λογοθεραπεύτρια
BSc in Logopaedics - Queen Margaret University of Edinburgh 
Δηλώστε συμμετοχή:

Κέντρο Ψυχολογίας - Λόγου & Ευεξίας
-                      Σοφία Π. Μιχαλοπούλου
Παύλου Μελά 2, Νίκαια 18454
Τηλ. 216 9000620 & 69 79481626
e-mail: info@michalopoulou.gr

Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου